• دوشنبه، ۳ تیر ۱۳۹۸
  • اوقات شرعی
  • وضعیت آب و هوا

نشست مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد با معاون خبر صدا و سیمای مرکز یزد

نشست مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد با معاون خبر صدا و سیمای مرکز یزد

مدیر و کارشناسان ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد در نشستی با معاون خبر صدا و سیمای مرکز یزد به دیدار و گفتگو نشستند.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد، طی نشستی در روز شنبه بیست و پنجم اسفند ماه، مدیر و کارشناسان ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد با معاون خبر صدا و سیمای مرکز یزد به تبادل نظر و ارائه دیدگاه ها در حوزه خبر پرداختند.

مهدی سلطانی معاون خبر صدا و سیمای مرکز یزد در این نشست گفت: خبرنگاران صدا و سیما در راستای انعکاس هر چه مطلوبتر اخبار مدیریت شهری آمادگی بیشتر را دارند تا این مهم محقق شود.
وی افزود: امیدواریم به زودی با ایجاد گشایش‌هایی در تعاملات فی ما بین شاهد اتفاقات جدی‌تری در راستای دیده شدن اخبار و اطلاعات شهر باشیم.

سلطانی در ادامه با تأکید بر این که روابط عمومی امری دو سویه و عنصر کلیدی در هر مجموعه ای است تصریح کرد: روابط عمومی به عنوان ابزار ارتباط مردم با صدا و سیما باید تلاش کند تا با ایجاد تعامل بیشتر با مخاطبان ، هدف مهم این رسانه را که همان بهتر دیده شدن است، محقق نماید.

معاون خبر صدا و سیمای مرکز یزد افزود: این امر نیز بدون شک با آگاهی مردم از محتوای برنامه های رادیویی و تلویزیونی محقق می‌شود که زمینه ساز آن اطلاع رسانی می باشد، به همین دلیل یکی از مهم ترین وظایف روابط عمومی ایجاد تعامل و ارتباط دوسویه با مخاطبان است.

سلطانی تصریح کرد: کارشناسان روابط عمومی ها باید تلاش کنند تا با قلم و زبان خاصی که خواننده راتشویق می کند، به انعکاس مهمترین اتفاقات در این رسانه و فضا بپردازند.

وی مهمترین توقع خود را از کارشناسان روابط عمومی، بحث خبر و خروجی کار در رسانه ها دانست و تصریح کرد: روابط عمومی باید برنامه محور باشد و به طور جدی قبل و بعد از هر خبر، خبر خوبی تهیه نموده و برای رسانه ها ارسال نماید.

معاون خبر در ادامه خاطر نشان کرد: روابط عمومی پویا نه تنها باید قدرت انتخاب مطلب از مطالب تولیدی را داشته باشد، بلکه نگاه خبری و محوری در دل برنامه‌هایی که تهیه می شود نیز لازم و ضروری است تا بتواند برنامه های شاخص، مهم و تاثیر گذار را برند سازی نماید.
حسین ساجدی فر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد نیز در این نشست به لزوم رصد کردن اخبار شهری توسط رسانه ملی، اعلام کند که چه استعدادها و ظرفیت‌هایی در مدیریت شهری وجود دارد که برای دیده شدن مهم است.
وی با بیان این که دیده و شنیده شدن اتفاقات و رخدادهای مثبت شهرداری یزد در رسانه ملی از مهمترین کارهای روابط عمومی افزود: در تلاشیم علاوه بر تولید خبر محتوایی در سایت شهرداری، باید تلاش کرد تا اتفاقات‌، برنامه ها و رخدادها نیز در رسانه ملی بارگذاری شود.

ساجدی فر در ادامه به معرفی نیروهای توانمند و با انگیزه در حوزه ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد پرداخت و افزود: هماهنگ‌بودن با روابط عمومی معاونت ها، سازمان ها و مناطق پنج گانه شهرداری در سرعت انتقال رخدادهای مهم شهری و تنظیم خبر از ویژگی های این مدیریت و این مهم را لازم و ضروری برشمرد.

وی اظهار داشت: شهرداری یزد با پنج معاونت، پنج منطقه و ده سازمان، هر کدام نیروی انسانی متخصص در حوزه روابط عمومی به عنوان مسئول و یا رابط خبری را در اختیار دارد و شاید بتوان گفت مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد از بزرگترین مجموعه های نیروی انسانی با کارشناسان روابط عمومی در استان است که برخورداریم.

ساجدی فر افزود: ارتباط رسانه ملی با شهرداری یزد از اهمیت زیادی برخوردار است، چرا که می‌توان به صورت علمی به آسیب‌شناسی فعالیت‌های عمرانی و خدماتی پرداخت و از دیدگاه‌های مختلف شهروندان در این خصوص استفاده کرد.

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد گفت: انتظار داریم رسانه‌ ملی، رسانه ای خلاق در ارائه اطلاعات و اخبار شهری باشد، چرا که نسل جوان به دنبال خلاقیت و ایده‌های نو در جذب اطلاعات است و اگر آن را در رسانه ملی نبیند، از آن روی گردان می‌شود.

ساجدی فر تصریح کرد: مهم‌ترین ویژگی رسانه‌های امروزی، تعاملی بودن آن‌هاست و در واقع هر مخاطبی اکنون یک رسانه محسوب می‌شود، تولید پیام می‌کند و آن را منتشر می‌سازد و در چنین فضایی، باید کارکرد رسانه‌ای چون رادیو و تلویزیون را با بهره گیری از توان فکری نخبگان، مجدداً باز تعریف کرد.

وی یکی از اصلی ترین رویکرد رسانه ملی را انعکاس خدمات و فعالیت های شهرداری و همچین مشکلات شهروندان دانست و خواستار همکاری تنگاتنگ صداوسیمای مرکز یزد در معرفی فعالیت ها، رویدادها و توانمندی های شهرداری یزد شد.

در بخشی از این مراسم نیز کارشناسان ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود با معاونت خبر صدا و سیمای مرکز یزد پرداختند.

مهدی سلطانی در آبان ماه سال جاری به عنوان معاون اخبار صدا و سیمای مرکز یزد منصوب شد.

آدرس کوتاه :

شهردار یزد عنوان کرد: شهرداری در حوزه خدمات شهری نقش مؤثر و ارتباط نزدیکی با اجرای سیاست های مرتبط با فرهنگ عمومی دارد

شهردار یزد در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با تاکید بر نقش مؤثر شهرداری در ارتقاء فرهنگ عمومی مردم، آمادگی شهرداری یزد را در اجرای سیاست های...

۱۳۹۸/۰۴/۳ 17 بازدید